...

بلاگر٬ بلاگ ‌اسکای٬ یا پرشن بلاگ ؟!!

اگه آدم سر به راهی نیستین ... اگه به پِرایْوِسی خودتون اهمیت میدین ... اگه برای آینده‌ی وبلاگ خودتون نگرانین و دوست ندارین یکی بیاد یه هو یه آشی براتون بپزه بعد هم چاره‌ای نداشته باشین جز کوفت کردنش ... از پرشین بلاگ استفاده نکنین !! من هزار مورد سراغ دارم که مدیران پرشین بلاگ به کاربران خود گفته‌اند یا فلان می‌کنی یا فلانت میکنیم !! این ماجراها فکر کنم اولینش برگرده به ماجرای مرحوم توت‌فرنگی که شروع کننده‌ی یک موج بزرگ در وبلاگ نویسی ایرانی از نوع مطالب سکسی بود که مدیران پرشین بلاگ اون بنده‌خدا رو بیرون انداختند !! یادمه اون اولا میگفتن ما کاری نکردیم و حتماً تو رو حک کردن !! شبیه ماجرای اون مرحوم برای بسیاری دیگر افراد در حیطه‌ی وبلاگ‌های سکسی و مربوط به مسایل جنسی پیش اومد. کم‌کم پرشین‌بلاگ تو توافقنامه‌ی اولیش دست برد و یک لایسنس آو اَگریمنت خفنی نوشت که از قانون مطبوعات ما خفن تره !! حالا باز مشکل از وقتی حاد شد که آقایون از ترس جونشون یا مثلاً از ترس بیزنسشون زدن تو خط سانسور مطالب سیاسی !! نمونش اتفاقی که در مورد مرحوم سینا مطلبی افتاد و وبلاگ هایی که اون موقع تعطیل شد !! وحشتناکترین مثالی که اخیراً من دیدم وبلاگ جالب پینوکیو بود که من باهاش از طریق گیره آشنا شدم. این آقای پینوکیو هم مجبور به کوچ به بلاگ اسکای شده (اینجا)چون تهدید شده که باید نامه‌ی نمایندگان مجلس به رهبری رو از وبلاگش برداره !! خلاصه اینکه صاحبان پرشن‌بلاگ آدمایی هستن معمولی و دارن یه بیزنس سالم رو پیش میبرن ولی چون قدرت سیاسی ندارن و دارن تو این مملکت زندگی می‌کنن خوب بنده‌خدا ها مجبورن برای ادامه‌ی حیات محافظه کار باشن !! البته من برای تخصصشون احترام خاصی قایلم ولی فراموش نکنیم که تا حالا پرشن بلاگ چندین بار کاملاً حک شده و سرورهاش اومدن پایین - و مهمتر اینکه دریغ از یک بار عذرخواهی مدیران این سایت از کاربران مظلومشان !!

این از پرشن‌بلاگی ها . ولی این بلاگ‌اسکایی ها خیلی خطرناک ترند مثکه !! هرچند من تا به حال ندیدم و نشنیدم که وبلاگی رو ببندند و حتی سکسی نوسان متعدی هم در بلاگ‌اسکای حضور دارن و کسی کاری به کارشان نداشته تا به‌حال (شاید چون تعداد کاربرانش کم است!!) ولی شاید برایتان جالب باشد بدانید که مدیران بلاگ‌اسکای هیچ‌کجا شناخته‌شده نیستند !! تا به حال از هر گونه مصاحبه٬ وبلاگ داشتن٬ و یا قرار دادن یک صفحه‌ی معرفی و یا تماس در سایتشان خودداری کرده اند !! در جدیدترین اقدام پس از اینکه این مسأله‌ی گمنامی مشکوک آنان خیلی سر و صدا کرد حاضر شدند یه مصاحبه از طریق ایمیل انجام بدن که بسیاری بدگمانی ها رو تقویت کردن !! مثلاً احتمال بسیار قوی ای داده میشه که این افراد در خوشبینانه ترین حالت فقط به فکر منفعت مالی هستن و در تلاشن نرم‌افزار مربوط به سایتشون رو به ملت اون ور آب و شرکت های خارجی قالب کنن. مسأله‌ی این شرکت آلمانی‌ای هم که می‌خواسته سایت بلاگ‌اسکای رو بخره به شرطی که زبان آلمانی رو جایگزین زبان فارسی کنه خیلی قوت گرفته !! شاید تا حالا متوجه شده باشین که بلاگ‌اسکایی ها هیچ جایی در صفحات اصلی سایتشون اشاره‌ای به فارسی زبان بودن خودشون نمی‌کنن !! فراموش نکنیم که بلاگ‌اسکای هم سرانجام توسط مش‌قاسم و پسران حک شد !!

اما بلاگر سیستمیه که واقعاً مطمئنه !! چون صاحاباش ایرانی نیستن در وهله‌ی اول٬ و از ساپورت تکنیکی بالایی برخورداره !! حتماً میدونین که گوگل ٬ بلاگر رو خریده و این نوید دهنده‌ی آینده‌ی خوبی برای کاربران بلاگر هست چون گوگل واقعاً آدماش کار درستن !! و نکته‌ی مهمش برای ما اینه که تیم فارسی‌زبان گوگل خیلی خوب عمل می‌کنه و این خودش نویدبخش آینده‌ای بهتر برای کاربران فارسی زبان گوگی میتونه باشه . اخیراً هم که سیستم جدید بلاگر با ساپورت یونیکد وارد شده و دیگه بسیاری از انتقادات رو حل کرده. باز هم شاید جالب باشه براتون بدونین که گوگل محتویات وبلاگ شما در بلاگر رو با ۲ روز تأخیر وارد ایندکس خودش میکنه و در جستجوهاش به مطالب جدید تر اهمیت بیشتری میده !! خلاصه اینکه خیلی باحاله دیگه .

وای که چقده زر زدم ولی در پایان فقط بگم که اگه وبلاگ مینویسین و خودتون حال و حوصله یا امکانات راه‌اندازی سایت و دومین و مووبل‌تایپ و اینا رو ندارین یه ریزه زحمت بکشن از اول با بلاگر کارتون رو شروع کنین خیلی در آینده به نفعتون خواهد بود. حالا ما گفتیم ... حتی اگه الان هم دارین از سیستم‌های غیر بلاگر استفاده‌ می‌کنین زودی مهاجرت کنین به بلاگر که به نظر من به دردسرش میارزه :>